selfinflating matrasjes

• harmony

Wie heeft er ervaring met dergelijke matrasjes. Eén van 2,5 cm is mij te dun, ik lig dan met m'n botten op de (harde) grond. En wat is een goed merk? Bedankt. Harmony

• piet

Waardeloos want bij de eerste de beste steekpartij is ie lek.

• Jory

Matig, je moet altijd nog bijblazen en ze zijn 's morgens een stuk leger dan toen je ging slapen. ik heb nu een lichtgewicht luchtbed met 5 losse banen (dus er kan er een lek slaan zonder dat je op de grond ligt, maar dat is nog niet gebeurt) Ze zijn ook veel compacter.

• harmony

Hoi Jory,

Bedankt voor je reactie. Wij hebben nu een “ouderwets” luchtbed, kun je mij misschien zeggen wat het verschil is met een lichtgewicht luchtbed? Het is waarschijnlijk ander materiaal. En waar is het te koop?

Leuk trouwens dat er iemand een “normale” reactie geeft, die van meneer Piet was bijzonder irritant.

Monique

• Jory

Die ik heb is van een soort kunststof (of PVC) van het merk Wildebeast, gekocht bij Perry, een paar jaar geleden. Ik gebruik hem op fietsvakantie en dan is dit ideaal. Zo'n ouderwets luchtbed is van rubber en kanvas en dat is erg zwaar en omvangrijk. Het was niet eens duur, 39 piek dacht ik.

Groet Jory

• Jory

Zo'n luchtbed heeft ook wel een nadeeltje: ze zijn vrij glad door het kunststof en als je ook een nylon slaapzak heb wil je wel eens afglijden, maar dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen.

• harmony

Hoi, bedankt voor je reacties. Als ik eens bij Perry Sport ben zal ik kijken.

Groetjes, Monique

• bert buiter

wij hebben al flink wat jaren deze matrassen, ik (man van 98 kilo) en mijn vrouw (65 kilo) liggen op 5 cm dikke self-inflating matrassen, en daarnaast moet je weten dat ik altijd rugklachten heb gehad. tot ik aan deze matrassen ben gegaan, perfect!

zeker ook met kids die normaal gesproken (bij ons dan) nogal eens de gewoonte hebben om op de luchtbedden te springen met als gevolg lekage, dat is nu uit den boze. bij niet gebruik jang ik mijn matrassen even achter in de tent, goed voor de matrassen goed voor mijn protemonee.

• Bob

Jammer dat je al wat gekocht hebt. Wij hebben van Therm a Rest 5 CM dikke matrassen gekocht. Werkelijk IDEAAL. Slaapt beter dan een luchtbed. Het meest inspannende is het oprollen.

• harmony

Hoi, ik heb nog geen nieuwe slaapmatrasjes gekocht, dus bedankt voor je positieve advies. Groeten, Monique