hoi,
wie weet er een leuke camping in de Jura,moet wel geschikt zijn voor kleine kinderen en het liefst met alles er op en er aan.
alvast bedankt voor je reactie.
Hoi Charles,
Wij hebben in 1994 gestaan op camping Le Moulin in Patornay, vlakbij Clairvaux-les-Lacs. Dit was de 1e keer dat wij kampeerden en ook nog in een gehuurde kant-en-klaar tent. Wij kwamen tot de ontdekking dat wij kamperen erg leuk vonden, maar dan op een veel kleinere camping, maar dat is onze voorkeur en misschien vinden jullie deze camping wel erg leuk. Er zijn 228 plaatsen. Naast de tent heb je ruim plek om met een gezin te zitten/liggen. Het is een terrassencamping en staat aan een “pad”.
Het sanitair was er toen bijzonder schoon, er is een piepklein winkeltje waar je ‘s ochtends brood kunt krijgen en wat fris en melk naar ik me herinner. ’s Avonds kun je friet halen of pizza (en misschien nog wel wat meer).
Er is een zwembad en een peuterbad, met ligweide.
Zoals ik al zei, het is niet mijn smaak camping, maar misschien heb je er toch wat aan. De camping staat vermeld in de ANWB gids, zodat je zelf (op internet) maar moet kijken welke faciliteiten etc. ze nog meer heeft.
Groeten, Moniquecharles schreef:
>
> hoi,
> wie weet er een leuke camping in de Jura,moet wel geschikt zijn
> voor kleine kinderen en het liefst met alles er op en er aan.
> alvast bedankt voor je reactie.
camping FAYOLAN 4 sterren camping veel voor k9inderen beneden 12 jaar midden in de jura in het plaatsje Clairvaux les Lacs het ligt aan een meer zoals de naam het zegt merentochten watervallen geen pretpark in de buurt geen sportveld op de camping veel organisatie voor kleine kinderen geen plaats naast het zwambad nemen veel lawaai hele dag door
Je vraagt een camping met alles erop en er aan. Ik ken de camping Surchauffant - La Tour du-Meixmaakt. Dit is een schitterende camping gelegen aan het Lac de Vougland en op een paar kilometer afstand van het centrale dorp Orgelet. De camping heeft een disco, grote winkel, kinderspeelplaatsen, eigen strand aan het meer. Mooie luze staanplaatsen. Kortom alles wat een vakantie in de Jura aantrekkelijk kan maken. De omgeving is er schiitterend. Je kunt vissen in het meer. Er vaart een plezierboot, waterskieen, duiken.
Het meer heeft een lengte van ca. 35 kilometer en is een van de grootste kunstmatig aangelegde zoetwatermeren van Frankrijk.Voor verdere informatie verwijs ik je naar de site van de camping http://www.eurosporvac.nl/surchauffant.html
Wil je echter iets geheel anders dan raad ik je de camping La Faz in Ecrille aan. Deze camping is niet luxieus, je kunt er wassen, nette toiletten, nette douches. Verder kun je er verse melk en eieren kopen. Het dorp Orgelet ligt op 5 minuten afstand met de auto. Uit de beek kun je stenen halen en in de avonduren een enorm kampvuur aanleggen. Hout kun je sprokkelen in het aangrenzende bos.
Ons kampvuur aan de rand van het bos trok vaak de jeugd van de halve camping aan. Er werd gelachen, gedronken, gegeten.
Je hebt kampeerplaatsen met elektriciteit maar stel je daar geen belang in ook goed. Je kunt je eigen plek uitkiezen. Het terrein is zo groot dat men er met gemak 10.000 caravans/tenten op kunnen. Er zijn er echter maar ca. 200 in het hoogseizoen.
Aan de overkant van de weg vind je een forelkwekerij. In de beek kun je op wilde forellen vissen. Toch ligt de camping Surchauffant maar op ca. 10 minuten met de auto waar je naar het dagstrand kun t gaan met de kinderen.
Kies je voor deze camping dan kies je voor een stuk vrijheid die je op een “normale” reguliere camping niet zult vinden. Alles kan en alles mag.
Ga je kijken naar de prijzen dan is zeker deze laatste camping spot- en spotgoedkoop. De omgeving is er schitterend en de mensen zijn er allervriendelijkst.
Het ligt er maar aan wat je zelf wilt.Ik ken beide campings zeer goed en ben er vaak geweest. Als je het echte camperen zoekt, dan raad ik je zeker de laatste camping aan.
Groeten
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?