aktieve vakantie met peuter

  • pollemans

    Ben op zoek naar buitensporters (fietsers, wandelaars of kanovaarders) met kleine kinderen (baby's en peuters) die hun kinderen mee nemen tijdens hun buitensportaktiviteiten. Heb zelf een zoontje van 1,5 jaar. Voor komende zomer hadden wij een fietsvakantie in gedachten en ik zou graag van gedachten wisselen met andere buitensportende ouders. Het lijkt alleen wel alsof die er niet zijn. Zowel in de op pad, literatuur en op internet vind ik hier heel weinig informatie over. Ook mailtjes zijn van harte welkom: pollemans@freemail.nl

  • Lucy

    Er is inderdaad niet veel te lezen over fietsen met kleine kinderen, dus zullen we het zelf moeten ondervinden. Om het te proberen hebben we vorige zomer een proef-fietsvakantie gedaan, wat prima bevallen is. We hebben toen maar 4 dagen gefietst en overnacht in trekkershutten, voor onze jongste zoon die toen 1,5 jaar oud was legden we het matras van zijn bed gewoon tegen de muur op de grond naast onze matrassen die we dus ook maar op de grond gelegd hadden. Bij het fietsen maakten we gebruik van een kinderaanhanger, waar onze oudste zoon van 4 jaar ook nog in zat,met wat klein speelgoed, boekjes en een walk-man hebben ze zich prima vermaakt,als ze moe werden vielen ze vanzelf in slaap door dat gehobbel. Om te lunchen onderweg (gewoon broodjes hoor) stopten we meestal midden in een dorp bij een speeltuintje o.i.d. waar de kinderen even hun energie kwijt konden.Deze proefvakantie is zo goed bevallen dat we dit jaar een georgan

    iseerde fietsvakantie geboekt hebben, van tent naar tent .

    Veel succes, Lucy

    >

    > Ben op zoek naar buitensporters (fietsers, wandelaars of

    > kanovaarders) met kleine kinderen (baby's en peuters) die hun

    > kinderen mee nemen tijdens hun buitensportaktiviteiten. Heb

    > zelf een zoontje van 1,5 jaar. Voor komende zomer hadden wij

    > een fietsvakantie in gedachten en ik zou graag van gedachten

    > wisselen met andere buitensportende ouders. Het lijkt alleen

    > wel alsof die er niet zijn. Zowel in de op pad, literatuur en

    > op internet vind ik hier heel weinig informatie over. Ook

    > mailtjes zijn van harte welkom: pollemans@freemail.nl