polyester tent goed of slecht?

• JP

Wij gaan een ander tent kopen en denken aan een licht gewicht Khyam tent.

Het materiaal is polyester met coating of polyester met katoen. Nu horen wij verhalen dat dit soort materialen snel aftakeld. Wat is jullie ervaring met dit materiaal ?

Bedankt!

• harmony

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mij niet prettig. Ik denk dat je erg moet uitkijken met het gebruik van vuur en bovendien ademt polyester slecht.

Wijzelf hebben een tent van Erman Schmidt. Dit is een lichtgewicht tent van katoen. Alle modellen zijn schitterend afgewerkt en goed op te zetten. Je hebt ze in veel variaties. Kijk maar eens op hun site (www.erdman.nl), zo kun je ook hun catalogus bestellen.

Groeten, Monique

• Gea

Wij gebruiken al een aantal jaren een Khyam tent (Ultra dome voor 4 pers.) de tent weegt ong. 14kg, is makkelijk op te zetten (paraplu vorm), zelfs met flinke regenbuien vinden wij het nog prettig vertoeven, geeft 's ochtends wel wat condensvorming maar even luchten en het is zo weg, een polyestertent hoeft niet perse droog worden ingepakt zoals een katoen tentje. Inmiddels hebben we een vouwwagen met katoenen voortent en echt veel verschil hebben wij nog niet gemerkt. Succes!