"koel" met een tent

• Bas & Marcia Donker

Wij kamperen jaarlijks met een tent. Ons grote probleem is: hoe houden wij onze levensmiddelen koel. Je ziet in de kampeerwinkels van die 12 Volts koelboxen staan. Onze vraag is of deze goed functioneren (ook als je niet constant met de auto rijdt!) of is een koelbox op gas beter. We hebben bovendien niet zoveel ruimte over in de auto, dus zijn er ook kleine koelboxen op gas verkrijgbaar en bovendien ook kleinere gasflessen die voor deze koelboxen beschikt zijn.

Graag horen wij van andere ervaren kampeerders hoe zij het “koelprobleem” op een adequate manier hebben opgelost.

• harmony

Wij hebben vorig jaar een elektrische koelbox gekocht van campinggaz (geloof ik), en deze bevalt uitstekend. Tijdens het rijden zetten wij hem achter de voorstoel. Je accu gaat wel snel leeg als de auto stilstaat en je gebruikt de koelkast (wij hebben het een keertje uitgeprobeerd). Inmiddels hebben wij er een adapter bijgekocht en nemen op een camping voortaan maar een plek met elektr.aansluiting.

De koelbox is gekocht bij de Vrijbuiter in Roden en kostte toen ca. 140,–. De adapter hebben wij van meneer Shell met de zegeltjes en deze werkt uitstekend.

Succes, Monique

• Bob

Wij hebben al jaren een electrolux campingkoelkastje. Ik kan je zeggen…..de investering van ons leven. Koel bier op de camping. Onderweg zetten wij het ding gewoon op de achterbank. Kost wel ruimte, maar zeker in het zuiden een genot. Het werkt op 220Volt, autoaansteker en campinggaz. Voor wij van huis gaan vriezen we 2 pakken Jus 'd orange in. Vlak voor vertrek in de koelkast, en de boel blijft geheid 24 uur koud. Ook bij de grootste hitte onderweg.

• henny

wij kamperen al een paar jaar en hebben 2jaar geleden bij blokker een kleine koelkastje gekocht,gaat wel op stroom ,eten warm en koud bewaren.ik geloof dat het toen iets van 100 gulden was.kan op de grond achter je stoel in de auto,er zit een aansteker stekker bij dus als je rijdt koelt het ook. ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes hennyBob schreef:

>

> Wij hebben al jaren een electrolux campingkoelkastje. Ik kan je

> zeggen…..de investering van ons leven. Koel bier op de

> camping. Onderweg zetten wij het ding gewoon op de achterbank.

> Kost wel ruimte, maar zeker in het zuiden een genot. Het werkt

> op 220Volt, autoaansteker en campinggaz. Voor wij van huis gaan

> vriezen we 2 pakken Jus 'd orange in. Vlak voor vertrek in de

> koelkast, en de boel blijft geheid 24 uur koud. Ook bij de

> grootste hitte onderweg.