kamperen met kindje van 1,5 wie heeft tips??

• Margreet

Komende zomervakantie gaan wij 3 weken kamperen in Frankrijk. Kamperen kan ik. Een kindje verzorgen ook. Maar misshien heeft iemand handige tips waar we iets aan kunnen hebben, waar we op moet letten, of wat we zeker niet moeten vergeten mee te nemen.

'k Ben benieuwd…..

ps. Tegelijk heb ik ook een tip voor anderen: Bellenblaas mee nemen op vakantie is erg leuk voor de kids. Maar pas op je tentdoek!! Die gaat vrijwel zeker lekken als er bellenblaas op komt heb ik me laten vertellen.

• natasja

Hoi Margreet,

Tips schieten mij nu nog even niet te binnen, die komen wellicht nog.

Wij hebben vorig jaar gekampeerd met onze dochter van toen bijna drie en zoon van toen 15 maanden. En het was fantastisch, we hebben allemaal volop genoten.

Ik wens jullie dus ook veel plezier. Alvast twee dingen waar wij veel aan hebben gehad:

* neem een goede stalen thermosfles mee. ‘s Avonds vullen met gekookt water en hij is ’s ochtends perfect op temperatuur om een flesje mee te maken.

* een klein antislipmatje is erg praktisch om mee te nemen. Het is schoon en je voorkomt dat je kindje uitglijdt in de douche.

* wij lieten onze zoon in een winterbabyslaapzak slapen, onze dochter ging in een dubbelgevouwen slaapzak.

groet,

Natasja

• Margreet

bedankt!

• harmony

Hoi Margreet,

Met onze kleine kinderen hebben wij altijd geprobeerd enigszins het ritme van thuis aan te houden. Dus ook een middagslaapje. Wij namen ons kindercampingbedje mee, zetten dat in de schaduw met een stuk vitrage erover, zodat onze kinderen insektvrij en redelijk koel konden slapen. Meestal speelden ze er ook in, maar in ieder geval kwamen ze zo tot rust en waren ze aan het eind van de dag niet afgepeigerd.

Toen onze kinderen 1,5 waren (ze zijn nu 7 1/2 en 4 1/2) aten ze niet altijd met even veel plezier warm. Maar op de franse kleine yoghurtjes en nectarines waren (en zijn) ze enorm gek. Dus dat aten ze veel, met stokbrood en croissantjes en ik kookte vaak pasta. Ze hadden ook altijd, als het erg warm was, een flesje of tuitbeker met water binnen handbereik.Trouwens ook tijdens de autorit.

Ook smeerde ik (dat doe ik nog steeds en beiden zijn ze nog nooit verbrand in de zon!) wel een keer of 5 per dag in (beter een keer te veel dan een keer te weing)met een zonnebrandcreme met hoge beschermingsfactor (20).

De 1e keer dat wij met onze oudste zoon gingen kamperen (we hadden ook nog nooit gekampeerd), namen we veel te veel mee. Zelfs luiers en potjes. Nou dat hebben ze dus in iedere Franse supermarkt wel.

Aan kleding hadden we ook altijd veel te veel. De praktijk leerde ons dat ze veel in een rompertje rond liepen en dat is zo gewassen. Ik weet niet wat voor soort kampeerders jullie zijn, maar wij zijn erg gemakkelijk geworden.

Heel veel plezier en ik hoop dat je wat aan de tips hebt.

Groeten, Monique

• piet

naar je schoon ouders laten logeren.en lekker met ze tweeen weg.

doei

• hans en ninette

goede tip koop een klein bootje dat je als bad kan gebruiken. weegt niets kost niets en is heel leuk. (wel in de buurt blijven)

• jaap

hallo ga je voor het eerst en waar ga je mee een caravan tent of vouwwagen daar zit natuurlijk wel verschil in ik zelf kampeer al 28 jaar heb mijn kinderen vanaf baby meegenomen is altijd heel goed gegaan moet op een aantal dingen letten maar dat ligt aan het soort kamperen oke laat maar wat van je horen en misschien kan ik je vragen beantwoorden succes

• Margreet

Dag Jaap, bedankt voor je reactie. We zijn van plan om 3 weken te gaan kamperen met een bungalowtent. In Chambery ( onder het meer van Geneve )Dat is de Haute Savoi. We zijn nog op zoek naar een tent overigens. Niet te vaak gebruikt en liefst 3 slaapkabines. ik ben op zoek naar van die tips in de trant van“ toch handig om te weten”. Wat moet je absoluut niet vergeten? Wat is ontzettend duur? En zijn er nog speciale tips om te kamperen met een kindje van 1,5. We nemen een kampeerbedje mee met klamboe en een platopvouwbare buggy-driewieler die erg lekker loopt…..en als badje kan ik een klein opblaasbaar bootje gebruiken las ik.

ik lees het nog wel!

Alvast bedankt.jaap schreef:

>

> hallo ga je voor het eerst en waar ga je mee een caravan tent

> of vouwwagen daar zit natuurlijk wel verschil in ik zelf

> kampeer al 28 jaar heb mijn kinderen vanaf baby meegenomen is

> altijd heel goed gegaan moet op een aantal dingen letten maar

> dat ligt aan het soort kamperen oke laat maar wat van je horen

> en misschien kan ik je vragen beantwoorden succes

• Ron

Geen probleem

• mandy

hoi,

ook wij gaan in juli naar frankrijk met 2 kids.

1 van 4 jaar en 1 van 10 mnd dan.

ik neem een paar potjes mee voor de eerste aanpak en 1 pak luiers voor onderweg.

en inderdaad gewoon lekker in een korte broek ofzo laten lopen.

dus niet te veel kleding.

in frankrijk hebben ze zowat hetzelfde als hier.

je moet wel rekening houden dat ze wat later zullen gaan slapen.

de eerste keer dat wij met 1 kind toen gingen dachten we ook we houden dezelfde tijden aan als thuis maar dat werkte dus niet.

de kinderen daar gaan allemaal later naar bed.

dat hebben wij dus toen ook maar gedaan.

ook kunnen ze misschien wat vroeger wakker zijn omdat een tent veel lichter is dan thuis hun slaapkamertje. zeker als die verduisterd zijn zoals de onze.

maar je zal het vast naar je zin hebben.

veel plezier

groetjes mandy