Hoi Margreet,
Met onze kleine kinderen hebben wij altijd geprobeerd enigszins het ritme van thuis aan te houden. Dus ook een middagslaapje. Wij namen ons kindercampingbedje mee, zetten dat in de schaduw met een stuk vitrage erover, zodat onze kinderen insektvrij en redelijk koel konden slapen. Meestal speelden ze er ook in, maar in ieder geval kwamen ze zo tot rust en waren ze aan het eind van de dag niet afgepeigerd.
Toen onze kinderen 1,5 waren (ze zijn nu 7 1/2 en 4 1/2) aten ze niet altijd met even veel plezier warm. Maar op de franse kleine yoghurtjes en nectarines waren (en zijn) ze enorm gek. Dus dat aten ze veel, met stokbrood en croissantjes en ik kookte vaak pasta. Ze hadden ook altijd, als het erg warm was, een flesje of tuitbeker met water binnen handbereik.Trouwens ook tijdens de autorit.
Ook smeerde ik (dat doe ik nog steeds en beiden zijn ze nog nooit verbrand in de zon!) wel een keer of 5 per dag in (beter een keer te veel dan een keer te weing)met een zonnebrandcreme met hoge beschermingsfactor (20).
De 1e keer dat wij met onze oudste zoon gingen kamperen (we hadden ook nog nooit gekampeerd), namen we veel te veel mee. Zelfs luiers en potjes. Nou dat hebben ze dus in iedere Franse supermarkt wel.
Aan kleding hadden we ook altijd veel te veel. De praktijk leerde ons dat ze veel in een rompertje rond liepen en dat is zo gewassen. Ik weet niet wat voor soort kampeerders jullie zijn, maar wij zijn erg gemakkelijk geworden.
Heel veel plezier en ik hoop dat je wat aan de tips hebt.
Groeten, Monique