Hallo Ingeborg,
Het is ons goed bevallen om met een vouwwagen op vakantie te gaan. Het was de bedoeling om hem één keer te gebruiken om het eens te proberen. Daarna wilde we beslissen of we een nieuwe vouwwagen kopen of een nieuwe tent. We waren namelijk rasechte (pyramide-)tentkampeerders.
Uiteindelijk hebben we er drie keer mee gekampeerd. We hebben nu besloten om een nieuwe vouwwagen te kopen. Het grote voordeel vind ik dat je in een echt bed slaapt. We hadden er een nieuw matras voor laten maken. En verder is het fijn om wat flexibeler te zijn. De tent is heel snel uitgeklapt. We hebben een aantal nachten met z'n vijven in de vouwwagen geslapen: twee volwassenen en drie kinderen (9, 7 en 4 jaar. Toen waren we op doorreis. Je hebt dan geen ruimte voor je bagage maar die lieten we in de auto. Op de plaats van bestemming maak je de voortent eraan. Dan is er ook voldoende ruimte voor bagage, Keukentje en een tafel met stoelen.
De vouwwagen lekt niet. Wij hebben daar in ieder geval geen last van gehad. Wel is de tent waar hij aan de wagenbak vastzit, een beetje uitgescheurd. We hadden daar geen last van. Voor eventuele lekkages hadden we een impregneerspuitbus meegenomen. Dit lijkt mij ook voldoende aan maatregelen.
De kleur is licht en donker beige met een bruin dak. De gordijnen heb ik vervangen voor een klein ruitje.
Het kooktoestel heeft twee pitten. Er zit een gasfles bij.
Je kunt slaapzakken, handdoeken, badjassen en dergelijke in de vouwwagen kwijt. Andere spullen kunnen in kratten of los (stoeltjes, tafels, fietsjes) in het bagagerek op de vouwwagen. Over de spullen doe je een dekzeil. Keukenspullen zoals bestek, borden, bekers en dergelijke kun je kwijt in de disselbak. Ook het kooktoestel, de gasfles en twee afwasteiltjes en een snijplank zitten in de disselbak.
De afmetingen van de vouwwagen zijn 170 bij 230. Als je hem openklapt (je legt de deksel op de grond) is de maat 170 bij 460.
De voortent is ongeveer 460 x 230. Er is ook een losse zonne- (regen-) luifel.
Volgens mij kun je er zo mee op vakantie. Je zou er eventueel een grondzeil bij kunnen kopen voor in de voortent. En je hebt een nummerplaat nodig met je kenteken erop.
Alles bijelkaar is het een lang verhaal geworden. Wanneer je nog vragen hebt dan hoor ik die graag.
Met vriendelijke groet,
Monique van Bremen.