natuurcampings?

• Gijs

hoi,

In nederland bestaat er primitieve campings/veldjes waar je je tent mag opzetten waarop je kunt camperen mits je een soort van abonnement koopt of ergens lid van wordt..

1) bij welke instantie moet ik zijn wil ik gebruik kunnen maken van dit soort campeerplekken?

2) waar liggen deze campings (lijsten beschikbaar?)

Alvast bedankt,

Gijs

• harmony

In ieder geval kun je kamperen op Natuurkampeerterreinen, het adres van de vereniging (?) kun je krijgen bij het VVV/ANWB. Kijk eens op de site van de ANWB. Verder bestaat er ook nog zoiets als paalkamperen, volgens mij zijn dit plekken zonder faciliteiten waar je slechts 1 nacht mag staan. Misschien kom je verder op www.kampeerpagina.nl?

Groeten, Monique

• Jeroen

Je kunt ook kamperen bij de NTKC. Deze vereniging heeft 22 zeer mooie natuurkampeerterreintjes verspreidt over heel Nederland. Lidmaatschap en overnachtingskosten zijn allesbehalve duur te noemen, wel wordt er van leden “verwacht” dat zij op vrijwillige basis een klein handje helpen aan onderhoud e.d. Zie voor meer informatie de website: www.kampeerclub.nl

• Hilde

Kijk eens op www.natuurkampeerterreinen.nl. Meerderen instanties (NIVON, LKC, Staatbosbeheer) hebben terreinen die onder die noemer vallen.

Daar vind je de terreinen waar je een kaart voor nodig hebt. Die kaart kan je bij een aantal van de terreinen kopen maar ook bij de anwb.

Met vriendelijke groeten

Hilde