slaapmat

• Anita

Hoi Allemaal, ik wil graag van jullie weten of jullie goede of slechte ervaringen hebben met zelfopblazende slaapmatjes. We hebben het een en ander gezien maar de prijs is behoorliik hoog. Vandaar dat ik graag wat ervaringen en tips zou willen lezen voor we tot aanschaf overgaan. Bedankt alvast. Anita

• Jeroen

Hallo allemaal,

Anita schreef:

>

> Hoi Allemaal, ik wil graag van jullie weten of jullie goede of

> slechte ervaringen hebben met zelfopblazende slaapmatjes. We

> hebben het een en ander gezien maar de prijs is behoorlijk

> hoog. Vandaar dat ik graag wat ervaringen en tips zou willen

> lezen voor we tot aanschaf overgaan. Bedankt alvast. Anita

Ik heb nu een jaar of vier een zelfopblaasbaarmatje (Therm-a-rest) en wel het dunste model. En ik ben daar behoorlijk tevreden over. Ze liggen natuurlijk niet zo zacht als een luchtbed, alhoewel de dikkere modellen therm-a-rest behoorlijk in de buurt komen. Maar… ze isoleren ontzettend goed (zelfs op bevroren grond komt er geen kou doorheen), zijn een stuk lichter (vooral prettig bij het maken van trektochten) en raken volgens mij minder snel lek. (Ik heb slechts één keer een lek gehad, bij 4 jaar zeer intensief gebruik). En.. ze blazen zichzelf op, dus geen luchtpomp of hyperventilatie meer.

Kortom ze zijn vooral geschikt als je niet al te veel bagage wilt of kunt meenemen, en het ook bij iets lagere temperaturen niet koud wilt heben.

Groeten,

Jeroen.

• M.

Ik ben ook op zoek geweest naar een goede slaapmat. Uiteindelijk heb ik van heel veel mensen gehoord dat therm-a-rest het beste is. Verder kreeg ik van iemand de KCK ( kampeerkampioen uitgegeven door de ANWB van afgelopen maand. ZIj hebben allerlei merken uitgebreid getest. Misschien heeft iemand in je omgeving dit bled voor je te leen of kun je iets vinden op de site van ANWB……

succes

ps Inmiddels heb ik zelf een 5 cm. dikke self-inflatable mat van Therm-a-rest gekocht. Ik heb 'm getest op een bak met grind in de winkel, voel je echt niets van!!!!