matje onder luchtbed????

  • s. van den brink

    Hallo! Ik hoop dat er iemand het antwoord op mijn (misschien uiige vraag) weet! Binnenkort gaan wij voor langere tijd kamperen in nederland met onze drie kinderen. We hebben een vouwwagen en onze oudste dochter gaat in de ondertent slapen. Ik wil haar slaapplaats zo warm mogelijk maken. Nu las ik in de ANWB Kmapieoen dat luchtmatrassen niet goed warmte-isolerend zijn maar polyether eierdoos matrassen wel. Moet deze dan op of onder die luchtmatras? Alleen zo'n polyether matrasje lijkt me een beetje hard, die zijn maar 6 cm dik??

    Weet iemand dit?

    Groetjes, Sandra

  • math

    Ligt eraan wat je gewend bent. Een luchtmatras is ondanks dat hij dikker is, ook vrij hard. WAt je kunt doen is een isolatiematje onder de luchtmatras leggen. De koude wordt dan tegengehouden door de aluminium onderlaag en het isolatieschuim. Scheelt een stuk. Zorg tevens voor een goede slaapzak. Een slaapzak die geschikt is voor temperaturen tot bijvoorbeeld -3 graden is warm genoeg. In combinatie met het isomatje en luchtbed zal niemand kou hoeven te lijden.

  • janny

    een alternatief is, zelfopblazendematrasjes, goed isolerend,lig lekkerder dan een luchtmatras, volgens onze kids,

    groeten, janny

  • LindaK

    Hoi Sandra,

    wij gebruiken inderdaad een dunne matras eerst en daarboven op

    de eierdoos noppen matras, om beide matrassen een hoeslaken

    zodat ze niet schuiven.

    Dit werkt heel goed, en is niet duur

    succes Linda

  • Erik

    Ha Sandra,

    Als je helemaal op safe wil spelen kun je ook je kleine te slapen leggen op zo'n lage stretcher. Zo eentje die simpel in elkaar te zetten en te vervoeren is en niet al te duur is. Wel ff zorgen dat je wat onder de pootjes legt om te voorkomen dat het gondzeil of kuip beschadigd kan worden. Scheelt ook weer met het opblazen van een luchtbed. Ondanks dat de ondertentjes van een klapkar niet zo hoog zijn is zo'n stretcher van ca. 20 cm hoogte een prima alternatief. Bijkomstig voordeel is dat als je onverhoopt ens wat lekkage hebt, de slaapzak e.d. droog blijft. Onder de stretcher hebben de kids dan gelijk wat ruimte om speelgoed, knuffels, boeken, e.d. op te ruimen en/of te bewaren.

    Veel vakantie(slaap)plezier.

    Erik

  • kees

    wat je ook gaat gebruiken in combinatie met een luchtbed ( een noppenmatras, of nog goedkoper, radiator folie) leg het in ieder geval OP het luchtbed. zelf gebruiken wij dit jaar voor het eerst ( na jaren luchtbed met matje erop) zelfopblazende matten en die bevallen stukken beter en zijn zoveel makkelijker……

  • Miriam

    Als je op een stretchertje slaapt, dan kan de koude lucht onder de stretcher door trekken (heeft mijn zusje vorige zomer ervaren). Wij hebben toen een fleece dekentje op de stretcher gelegd. Wat ook helpt is een fleece dekentje opgerold in de lengte naast je in de slaapzak leggen, dat werkt als een soort ‘kacheltje’. Veel succes en natuurlijk veel plezier!!