koken bij de tent

• gerda

We zijn fervent voorstanders van tentkamperen maar sinds we kamperen met onze kinderen (5 en 1 jaar oud) bevalt het koken op onze campingaz twistertjes (op een campingtafeltje) niet meer zo goed. Bij veel vouwwagens met name bij de combicamp zie ik prachtige disselkeukens, met veel opbergmogelijkheid. Aangezien we altijd een bagagewagentje meenemen lijkt ons dat ook wel wat! Heeft iemand ervaring of dat handig is grote disselkeuken bij de tent, of je disselkeukens los kunt kopen/bouwen (vast wel maar hoe?) of andere handige kookmogelijkheden voor bij de tent? Het gaat mij met name om de veiligheid ivm de kinderen en de opbergmogelijkheden.

• victor

Hoi Gerda,

Ga eens kijken bij een vouwtenten/caravan winkel naar wat daar allemaal mogelijk is. Ze hebben daar vast wel een oplossing voor jou “probleem”.

Victor.

• gerda

Tuurlijk ben ik van plan om eens bij de campingwinkel te gaan kijken. Ik weet dat er diverse opvouwbare kookkasten zijn die wellicht ook zouden voldoen. Alleen werd ik jaloers op die prachtige bermkeukens die ik tijdens onze afgelopen vakantie bij diverse vouwwagens zag. En ik ben gewoon benieuwd hoe andere mensen het doen!

Gerda

• Swanneke

Wij hebben sinds 3 jaar een ‘skottelbraai’ (van Cadac) aangeschaft. Dat is een aanwinst voor álle kampeerders. Een waar kook-eiland. Bijna alles kun je erop klaarmaken. Wokken/roerbakken, gebakken aardappelen, BBQ-en. Dan heb je haast geen keuken meer nodig. Wij kamperen best heel luxe; we hebben een caravan, maar ik heb onze keuken de afgelopen 2 jaar alleen gebruikt voor een pan rijst of pasta, die moest worden toegevoegd aan het gerecht, dat mijn hubby buiten op zijn kook-eiland aan het bereiden was.

• victor

Tja, ik heb een benzine brander die ik op een tafeltje zet. Maar goed, ik ben dan ook de énige die hem om kan stoten. (géén kinderen dus)

Victor.

• coby

wij gebruiken een oude vouwwagen als bagagewagen, vaak voor een prikkie te koop. In sommige zit de oorspronkelijke bermkeuken nog. We koken zelf op een benzinebrander. suc6!

• Miranda

Wij hebben zo'n opvouwbaar kooktafeltje/kastje. Veel (af te sluiten) opbergruimte en een stevige basis voor onze benzinebrander. Bevalt ons super!

• Michel

Hoi een beetje laate reactie maar toch,

ik heb zelf van 6mm betontripleks een bak gemaakt.

een vierkantebak met twee opberg vakken en een plaats voor het kooktoestel.

gesloten is het een blok die ik op de dissel van je kar kan plaatsen. (een klein framepje op gelast) is zeer handig als je wil kan ik je wel wat foto's toestuuren. Ik heb er heel veel bekijks mee en er komen altijd wel mensen kijken hoe deze in elkaar zit, er worden completebouw tekeningen van gemaakt voor mijn tent van mensen die ook gaan knutselen.

• gerda

Bedankt voor de reacties! Mijn man is ondertussen al aan het bedenken hoe een disselkeuken zelf te maken en is daarom heel benieuwd naar de disselkeuken van Michel! Dus foto's zijn zeer welkom! We zijn vooral benieuwd naar hoe je de bak bevestigt aan je dissel. Op een aangelast frame schreef je al en verder?

Vandaag zijn we bij Vervat geweest in Rotterdam en hebben daar ook van die opvouwbare keukenmeubels bekeken. Zou ook voldoen maar een eigenbouw disselbak heeft toch de voorkeur.

Dus Michel, kom maar op met foto's! Alvast bedankt.

Groet, Gerda

• maayke derks

Dag Michel,

Ik zag je reachtie op de vraag van de mevrouw die jaloers was op de keukens bij diverse vouwwagens. Ik kwam erbij uit omdat wij precies dezelfde vraag hebben. Is het mogelijk dat U ons ook wat foro's stuurt..dan gaan wij aan de slag…

Merci en fijne feestdagen, Maayke Derks