Ervaring met vouwwagen Cabanon Stratos

  • Stefan Edwards

    Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die reeds gebruik hebben gemaakt van een Cabanon Stratos vouwwagen. Met name het opzetten en weer opruimen van de tent.

    Met vriendelijke groet,

    Stefan Edwards

  • m.heijne

    ik ben zelf ook zeer benieuwd naar de cabanon stratos, het model vind ik zeer aantrekkelijk alleen de kleine bak en banden zetten mij aan het denken.

    tevens zijn de bedden zonder latten bodem, ik ben zeer benieuwd naar ervaringen met de stratos?

  • marcel

    Ook wij staan op het punt een vouwwagen aan te schaffen. Wat zijn de ervaringen met de Stratus? Zoals m.heijne al gemaild heeft, worden de kleine bak, de 10" banden en de bedden zonder lattenbodem als nadeel ervaren?

  • janou

    hoi

    wij hebben de stratos gekocht en ook de vraag gesteld waarom hij van die kleine bandjes heeft maar de wagen is berekent op deze banden

    wij hebben hem opgehaald en hij ligt perfect achter de auto, hij rijd rustig mee klappert niet als je over hobbels gaat.

    wij hebben hem vorige week voor het eerst in het bos opgezet en dat is ook makkelijk te doen. met zijn 2 en ongeveer 30 a 45 minuten

    ik vind de wagen er veel sportiever uitzien dan een gewone vouwwagen.

  • janou

    mijn e mail adres is janou@hwc.demon.nl

    is misschien wat makkelijker praten

    groetjes

  • tamara

    Wij hebben dit jaar een stratos gekocht.

    Hij bevalt prima zijn er dit jaar mee naar kroatie gegaan. De wagen ligt goed achter de auto. De bedden slapen prima al hebben wij een extra topmatras gekocht want de matrassen zijn wat aan de dunne kant voor 2 volwassenen. Het opzetten gaat ook snel maar voor alles goed staat en ingericht is ben je toch wel 2 uurtjes verder. Ik raad hem zeker aan lekker veel ruimte en veel bekijks heb je wel op de camping.

  • marieke

    We zijn nu voor het 4e jaar met onze stratos op vakantie geweest. 2x nederland met weer en wind en 2x frankrijk. We hebben hebben de blauw/beige uitvoering zonder keukenuitbouw. Wij zijn zeer tevreden met de vouwwagen. Hij ligt goed achter de auto. Van dunne bandjes heb je echt geen last. Opzetten doen we in een half uur, maar dan ben je ook nog een half uur bezig om alle haringen end. vast tezetten. Maar geen gedoe met zoeken naar welke stokken waar horen en een doek over de stokken spannen. 2 boogstokken in de voortent en die rits je erzo in vast.De kuip rist je weer goed aan de tent. De tent heeft veel ruimte. De matrasjes zijn inderdaad dun. Wij hebben er 2 zelfopblaasbare matjes onder gelegd. Je bent gegarandeerd een kijkcijfer op de camping. Wij zouden wel aanraden de zonneluifel erbij te nemen als optie. Daar hebben wij veel plezier van. Bij zon en bij regen. Let wel op, als de vouwwagen helemaal uitstaat ben je wel 10 meter kwijt aan ruimte in de lengte.

    Succes met de aankoop.

    groetjes marieke

  • nellie

    Vraag het hier eens?

    http://forum.vouwwagenclub.info

  • Paulus

    Hoi

    dit jaar zijn we voor het eerst met onze 2e hands Canabon Stratos weggeweest. We hebben in April 2009 een model gekocht van 2 jaar oud. Heerlijk ding moet ik zeggen, hij was nog zo goed als nieuw. We zijn sindsdien 2x een weekeinde en 2x anderhalve week weggeweest.

    Opzetten is een eitje. De wagen staat in 45 minuten helemaal klaar, met voortent en grondzeil erin. De voortent (en luifels) hebben bogen zodat je geen gezeur hebt met stokken en kleurcodes. De bogen zijn van stevig aluminium en zitten in no-time in de voortent. De voortent is ideaal als je kleine kinderen hebt, die kunnen er heerlijk in spelen want deze is 3.50 meter diep.

    De standaard matrasen zijn niet zo geweldig. Hiermee zijn we nog een beetje aan het experimenteren om de juiste verhouding tussen luxe en dikte te vinden. De vorige eigenaar had er een luchtbedje onder liggen maar wij willen eigenlijk niet hoeven pompen.

    We hebben geen keuken aan de wagen zitten en hebben hiervoor bewust gekozen omdat het ons inziens niet zoveel toevoegd. Alle spullen die we bij het camperen nodig hebben (behalve kleding, speelgoed en beddengoed) zit in de vouwwagen zelf en zo staat ie ook klaar voor vertrek.

    Ook wij hebben een zonneluifeltje zelf aangeschaft en dat is ideaal bij goed en slecht weer. Je hebt dan net wat meer ruimte om nog droog of in de schaduw buiten te zitten. We hebben ook een luxe luifel gekocht om bij een paar dagen (weekeinde) niet de hele voortent te moeten opzetten. Afgelopen week hebben we dat gebruikt en bij goed weer is dat perfect. De luifel is groot genoeg om er spullen onder kwijt te kunnen (keuken) en er zelf nog onder te kunnen zitten. Met het zonneluifeltje hieraan geritst helemaal. Dat is wel tof van Cabanon, dat het allemaal op elkaar past.

    Zoals Marieke ook al zei, de tent is een aandachttrekker op de camping en is in zijn volle glorie bijna 10 meter lang. Hier moet je wel rekening mee houden want niet alle plekken lenen zicht hiervoor. Voor je weet sta je met je scheerlijnen op de weg, of in de speeltuin.

    Wij doen hem in elke geval niet snel meer weg want hij is echt super.

  • j steenhuizen

    Hallo,

    Wij zijn 4 keer weg geweest met onze stratos, in prachtig weer en in slecht weer.

    Met 5 in de vouwwagen.

    We vinden het fantastisch! De wagen ligt goed op de weg en heeft ruim voldoende plaats om voor een gezin van 5 de bagage mee te nemen. In de voortent hebben we opslag, een keukenkast in de breedte, speelgoedkrat, tuintafel met 5 grote tuinstoelen en als het slecht weer is staat ook het wasrek binnen met dubbel uitgeklapt de was te drogen.

    Het opzetten gaat snel en gemakkelijk. Het enige nadeel is bij het opruimen het grote grondzeil dat je helemaal schoon ingepakt wil hebben, maar daar kun je een stuk landbouwplastic van te voren onder leggen. Scheelt de helft in het werk!

    Heb je de ruimte niet nodig, dan is de manga ook een mooi alternatief, daar hebben wij bij staan twijfelen.

    Je zult begrijpen dat we er met veel plezier gebruik van maken en hopen dat jullie er ook veel plezier mee zullen hebben!