Hoi,
Ik zag op internet een verloopnippel om in de gebruikelijke groenegasfles voor de caravan,autolpg af te vullen.
Wie heeft hier ervaring mee en is dit ook te gebruiken voor een gasbarbeque?
Er zijn overloopnippels in omloop. Ik zelf heb een geimporteerde Duitse camper. Onder de wagen zit de gasfles gemonteerd. Kan ook met autogas gevuld worden.
Probleem is dat het formeel gezien in Nederland niet mag. Bij ieder tankstation staat dat ook aangegeven dat deze flessen niet gevuld mogen worden. LPG is een mengsel van propaan en butaan. In de betreffende flessen mag of butaan of propaan afgevuld worden en dan ook nog door een gemachtigd bedrijf.
Uiteraard speelt op de achtergrond nog het e.e.a. mee. Een nieuwe gasfles wordt jaarlijks met een bepaald percentage afgeschreven. Hoe ouder de fles die je inlevert hoe duurder het wordt om een andere aan te schaffen. Na 10 jaar (of iets langer) is de fles niet meer om te ruilen en wordt hij ingenomen ter vernietiging.
In Duitsland kent men deze regeling niet. Als zodanig ga ik dan ook altijd naar Duitsland om mijn gasflessen te vullen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?