Quechua Popup Tent

  • Raymond

    Advies gevraagd;

    Ik ben in het bezit van een Quechua popup tent. Nu is er afgelopen jaar een (glasfiber) tentstok, precies op het enige koppelstukje, gebroken. Het is een stok welke uit één deel bestaat. De stok is eenvoudig uit de tent te halen maar ik heb me online werkelijk wezenloos gezocht om een vervangende stok te vinden. Glasfiberstokken genoeg, maar alleen maar in verschillende delen. Dit gaat volgens mij niet werken met het opvouwen van de tent. Het zal toch niet zo zijn dat als er een stok is gebroken dat je de tent kunt weggooien?

    Alvast super bedankt voor de tips en/of adviezen.

    Raymond.

  • Gert

    Bij een vliegerwinkel. Er zijn vliegers van het merk C-QUAD die met een lange (tot 4 meter en meer) balein werken.

    Gert

  • goedele

    Ik heb hiervoor naar een dealer gebeld, en dat kan normaal hersteld worden. Alleen wordt dat erg duur, denk ik. Kan je de twee stukjes niet met van die zwarte stevige tape weer aan elkaar zetten?

  • nico

    Dit is bij mij vorig jaar ook gebeurt. Het was geen rechte breuk maar als soort speerpunt. Ik heb de stok uit de tent gehaald (let op de breuk is vlijmscherp) en met duktape omplakt (over een lengte van een 60cm spiraalvormig) Het was wel weer een klus om alles weer op zijn plaats te krijgen maar het voldoet (nog) wel. Sindsdien nog 2x opgezet.