Handleiding Hypercamp ocean 600

• Willem

Hallo allemaal,

Recent hebben wij een Hypercamp Ocean 600 gekocht. Hierbij zat alleen geen handleiding voor het opzetten. Aangezien ik voor het eerst zo'n grote tent moet gaan opzetten zou ik toch wel een handleidinkje kunnen gebruiken. Nu zijn de stokken wel gekleurd, maar toch blijft het voor een leek als ik lastig!

Het gaat om deze tent: http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=1&id=14&arid=5311

Misschien dat iemand een vergelijkbare tent heeft en daar een handleiding van heeft?

Ik heb op internet niks kunnen vinden.

Kunnen jullie mij helpen?

Een scan van een handleiding mag ook gestuurd worden naar mijn emailadres: willemswereld@yahoo.com

Groeten,

Willem

• Marco

Hoi Willem,

Wij hebben ook deze tent zonder instructies. Het is echter een vrij eenvoudige tent om op te zetten, met 2 personen in 30 minuten.

Allereerst alle stokken in elkaar zetten (elastieken) en onderaan de bogen de voeten plaatsen helemaal ingeschoven. De korte bogen en twee ongemerkte lange bogen op rubber voeten, overige op punten.

Vervolgens leg je het onderzeil uit op de lek waar je de tent wilt hebben, vastzetten met haringen.

Leg de twee lange en de twee korte bogen er overheen met de voeten naar buiten/de hoeken.

Leg de tent in zijn geheel over het grondzeil en de bogen

Kruip met zijn tweeen onder de tent en zet eerst de grote bogen 1 voor 1 op, let op de plaatsing van de voeten.

De boog wordt in de ritsvoering geritst. Terwijl 1 persoon de eerst opgezette boog rechtop houd kan de ander aan het ritsen slaan.

Wanneer de twee korte bogen staan de spanner (rechte stok) hiertussen en dan zal de tent al niet meer omvallen.

Onderzeil vastritsen en vervolgens de bogen opspannen.

Een van de overige bogen heeft twee kleine gaatjes, links en rechts om de luifel te spannen, die is dus voor de aanritsbare luifel. De ander kan in de tentluifel geritst worden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Prijs je alvast gelukkig dat deze tent een vergelijkbaar model kent van CABANON, de Biscaya 440 Ext. a 2500 euro incl. luifel…

grtz

Marco

• siska

hoi Marco,

Ik heb gisteren de tent ocean 600 gekocht en zoals je het beschrijft klinkt het goed te doen, duidelijk verhaal. dus thanks. bevalt de tent goed?

groetjes Siska

• Marco

Gaan volgende week er echt mee weg. Ik mag het toch hopen! B)

• Karin Rave

Hallo,

Heel veel succes met de tent. Qua oppervlakte is hij prachtig. Alleen: wij hebben er mee gekampeerd met regen en hij bleek zo lek als een zeef te zijn. Dus niet alleen iets bij de naden of het inregenen van een nieuwe tent. Het regende binnen net zo hard als buiten. Door de vaste kuip leek het wel een privézwembad. Alles was nat en we hebben de boel eerder gepakt dan de planning.

We hebben al contact met Obelink gehad en gaan morgen terug met de tent. Misschien komen we samen tot een oplossing (nieuw impregneren of nieuwe tent?).

Heel fijne vakantie gewenst.

• reinout

Wij hebben vandaag de tent ook zien staan bij obelink en een beetje verliefd geworden. Als we zulke verhalen lezen gaan we wel even twijfelen…

Misschien heeft obelink de naam ocean iets te letterlijk genomen… ;-) Hoe hebben ze dit opgelost ? hebben jullie een nieuwe gekregen ???

Groetjes,

Reinout

• Roy

Goedendag,

ook wij zijn zeer gecharmeerd van de hypercamp. Maar ik begin ook een beetje te twijfelen nu ik deze verhalen lees. Ben ook benieuwd of dit een maandag morgen model is geweest, of dat meer mensen de probleem hebben. Ik hoor het graag. Groeten Roy

• Bert

Het is vrij normaal dat dit soort (voornamelijk katoen) tenten lekken bij een eerste regenbui. Het algemene advies is dan ook om de allereerste keer dat je je tent (voor proef) opzet (in de tuin/park) de tent even flink met de tuinslang bewerkt….

• Karin Rave

Wij zijn naar Obelink teruggegaan en de tent werd gelijk ingenomen. We konden of een nieuwe Ocean 600 meenemen, of een nieuwe andere tent meenemen of een tegoedbon voor onbepaalde tijd. Dit laatste hebben we gedaan.

O ja, en Bert: wij kamperen al zo'n 25 jaar, en ik weet echt wel het verschil tussen laten inregenen om het doek waterdicht te maken of een compleet lekke tent. Bij de eerste regenbui haalden wij inderdaad onze schouders op, maar bij een volgende regende het letterlijk binnen net zo hard als buiten… We konden bijna snorkelen in onze dichte grondkuip.

• Bert

Karin, voor welke optie heb je gekozen?

Is de Ocean 600 trouwens een beetje snel op te zetten? (zeg maar 30 minuten of minder)