Handleiding Hypercamp ocean 600

• Karin Rave

Hallo,

Zoals ik al meldde hebben we gekozen voor een tegoedbon voor onbepaalde tijd. We kijken volgend jaar wel verder naar een andere tent. En over het opzetten: het viel ons toch wel tegen. Er zitten behoorlijk wat (scheer)lijntjes aan en voordat je alles strak hebt, ben je toch wel een tijdje verder. Ik zou zeggen, als je er handigheid in hebt, kan het binnen een uur, maar wij deden er langer over, omdat we de tent nooit helemaal hadden opgezet. (Wel voor proef, om te kijken of alle onderdelen er wel bijzaten).

• Theo

Hoi,

Wij hebben afgelopen vrijdag de Ocean 600 gekocht en zijn meteen zaterdag gaan kamperen.

Er zit geen handleiding bij maar met een beetje puzzelen valt het reuze mee (half uur/ drie kwartier). Als je ook de scheerlijnen wilt bevestigen ben je een uurtje verder maar dat is naar mijn mening helemaal niet nodig met uitzondering van de luifel en bij de slaapcabines het raampje. Zelf heb ik ook een paar scheerlijnjes vastgezet op de zijbogen om de tent mooi strak te krijgen.

Toen ik de bovenstaande berichten las kreeg ik een beetje de kriebels en heb meteen een tuinslang gehaald. Gisteren de tent fink nat gespoten.

Alleen als ik een hele harde straal recht op het doek spoot nevelde het een heel klein beetje aan de binnenkant, eigennlijk niet eens noemenswaardig. Geen druppel op het grondzeil. Vannacht hebben we nog een paar buitjes gehad (geen mega regen) maar ook vanochtend geen druppel aan de binnenkant.

Het was wel een opluchting kan ik je vertellen. Ik denk dat Karin inderdaad pech heeft gehad met haar tent.

Wij zijn erg blij met onze aanschaf, lekker veel ruimte, erg praktisch en toch vrij eenvoudig om op te zetten. Zeker als je dat dan afzet tegen de prijs die je voor deze tent betaald.

Groeten,

Theo

• Anthony

Das goed om te horen! Ik heb hem ook gekocht en las daarna het verhaal over lekkage. Maar ik was wel al van mening dat er natuurlijk altijd wel verhalen zijn etc. Op internet kom je vaak juist de slechte ervaringen tegen.

Ik heb hem wel opgezet maar nog niet nat gemaakt omdat er geen tijd was voor weer laten drogen. Komt vast wel goed volgend jaar………plan is wel eerst een weekendje te proberen. Als je van je grote vakantie weer terug moet is natuurlijk minder. (Nee niet echt tof voor Karin)

Ik vind het overigens een geweldige tent qua ruimte, luifel, binnententen etc. Ik kan niet wachten om echt weg te gaan (Lago Mergozzo Italie!)

Wel heb ik de rubberen voeten met tape aan de poten vastgezet omdat die bij het opzetten en vrij gauw uitgingen en mogelijk het grondzeil beschadigen.

Ik zie het helemaal zitten en mezelf ook onder de luifel met een biertje/wijntje in de hand!

Anthony

• Anja

Goedemiddag,

Wij hebben ook een Hypercamp Ocean 600, gaan er zomer 2010 mee op vakantie. We hebben de tent proef opgezet, dit ging erg goed.

Wel ben ik benieuwd op wat voor kampeerplaatsen jullie hebben gestaan, qua oppervlakte. Ik maak me zorgen dat de tent niet op een ‘normale’ campingplaats past omdat 'ie zo groot is… Misschien totaal niet nodig, maar toch… Kan iemand mijn zorgen wegnemen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Anja

• anthony

Hallo Anja,

Ik heb recentelijk een reservering gedaan bij een camping in de Dolomieten (toch niet lago di mergozzo…) en daarbij heb ik duidelijk aangegeven wat het formaat is van de tent en of de plek zeker wel groot genoeg is. Dat hebben ze bevestigd + op de site etc lijkt me dat dat idd zo is. Dus mijn advies vragen en kijken op sites etc wat de grootte vd plekken op de campings zijn.

Je moet er wel op letten idd want er zijn natuurlijk ook campings waar het wel een probleem geeft….

gr en succes!

• Erik

Ik zie dat laatste bericht stamt uit Dec 2009..

Tijd om hier even op door te gaan!

Ik ben n.l van plan deze Hypercamp ocean aan te schaffen.

Hij heet tegenwoordig trouwens anders teweten Hypercamp avantgarde 6

Ik ben benieuwd hoe de tent bevalt bij de div mensen op dit forum?

deze zijn er als het goed is mee op pad geweest en in ben benieuwd naar hun bevindingen!(tu)(td)

Erik

• Marco

Hoi Erik,

Tent is ons bijzonder goed bevallen afgelopen jaar. We hebben alleen geen spatje regen gehad, dus na het inwateren op proef weten we nog niets van buien in de praktijk!

Dit jaar gaan we weer met deze tent. grote auto of aanhanger is een must om ook je normale bagage mee te krijgen.

Grtz,

Marco

• Erik

Marco,

dat is goed om te horen, jammer dat het (nog) niet bekend is hoe hij zich houd met regen.::o

succes, Erik

• Leo

Hoi Eric,

Wij hebben ook de Ocean 600 gekocht vorig jaar mei. Tijdens de zomervakantie 2009 in Italië, hebben wij een aantal flinke regen buien op onze tent gehad.

De eerste keer druppelde het wat naar binnen (wij dachten, dat zet zich wel dicht), helaas een paar dagen laten weer een flinke regenbui en toen begon de ellende.

Bij alle stiknaden (waar je gewoon dwars door heen kon kijken) sijpelde het water naar binnen. 10 uur lang bezig geweest met water scheppen. Wij hebben een grondzeil moeten kopen om hem over de tent heen te spannen om in ieder geval droog te zitten.

Wij hebben de tent ingeleverd en wachten nu nog op een nieuwe versie (eind april/begin mei). Deze gaan we goed inspecteren en uit testen met VEEL water voordat we er mee op vakantie gaan.

Missschien hebben wij pech gehad, maar voor de zekerheid toch eventjes goed controleren bij de stiknaden en niet eventjes de tuinslang er op zetten. Zorg ervoor dat je hem flink nat maakt.

Qua ruimte zijn we zeer tevreden. Een mooiere en grotere tent kan men niet vinden.

Dus we hopen dit jaar weer veel plezier te mogen beleven met onze nieuwe Ocean 600

• Mirjam

Wij zijn van plan deze tent aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen hoe groot de verpakking is? Tis een mooie tent maar er moet nog meer in de auto dan alleen de tent. Ik hoop dat iemand kan vertellen hoe groote de verpakking(en) is/zijn.